Waarom wil je eigenlijk bij ons werken?

employer branding Waarom wil je eigenlijk bij ons werken?

Omdat jullie zulke leuke activiteiten voor medewerkers organiseren! Dat antwoord krijgen werkgevers echt niet. Toch laten bedrijven als Bol.com en Coolblue je graag weten hoe leuk het er bij ze aan toe gaat.

Employer branding

En dat doen zij niet alleen. Bedrijven die worstelen met tekort aan medewerkers doen er alles aan om zich als superwerkgever neer te zetten.
Ze bouwen aan hun imago met als doel jou er van te overtuigen dat het daar fijn werken is. Het gaat allang niet alleen maar om beloning.
De concurrentie is groot. Om die felbegeerde sollicitanten binnen te krijgen, halen bedrijven in de war for talent alles uit de kast. De een nog ludieker dan de ander.

Ook op sociale media

Naast de eigen bedrijfswebsite maken bedrijven graag gebruik van sociale media als LinkedIn en Facebook om zich te profileren als aantrekkelijke werkgever. Trotse werknemers laten je als ambassadeurs digitaal proeven van de sfeer binnen het bedrijf. Op die manier bouwen ze aan een relatie met potentiële werknemers.
Spreekt de stijl van de overheid, Google of de Hema je aan, dan blijf je ze volgen. En weten de recruiters dat je belangstelling hebt. Voldoe je aan het profiel dan ben je snel gevonden.

De uitdaging zit soms in een aardappel

Dat wil een enthousiaste medewerker van Aviko je graag laten geloven. Hij geeft daarbij een kijkje in keuken.

Rijkswaterstaat zet een schilderij van Rembrandt in om vakmensen te vinden.

Veel mensen nodig in de zorg

Dat geldt ook voor ambulancepersoneel. Ben je nieuwsgierig naar dat werk? Bij Ambulance zorg Rotterdam-Rijnmond vinden ze het heel normaal als je een dagje meeloopt. Ga je solliciteren, dan vindt het gesprek plaats in een rijdende ambulance. Krijg je gelijk een indruk van de werkomgeving.
Het kan trouwens niet op bij AZRR. Heb je de baan en zijn alle papieren getekend, dan krijg je ook nog een overnachting in een Rotterdams hotel cadeau.

Veel vraag naar technisch personeel

Om zich te onderscheiden van andere bedrijven bedacht staalbedrijf Sadef een België zelfs een VIPbehandeling. Een privéchauffeur haalt kandidaten van huis om vervolgens aan te schuiven bij het ontbijt. Dan volgt een uitgebreide kennismaking met het bedrijf en de werkplek en maken ze nog kans op een citytrip.

En IT’ers worden overal gezocht, dus ook bij de politie.

Terug naar het begin. Kijk je naar banen op de site van Bol.com dan zie je dat ze een eigen voetbalveld hebben, een game room en massagestoelen. En dat allemaal om na het harde werken met leuke betrokken collega’s te ontspannen. En heb je liever vrienden dan collega’s, ga dan op zoek naar een baan bij Coolblue.

foto: 123rf

Laat een Reactie achter